К основному контенту
Як оформити спадщину.
Оформити спадок в Україні можна двома способами:
1 - самостійно;
2 - через представника.
Для оформлення спадщини спадкоємцю необхідно ознайомитися з такими поняттями як:
1. Час відкриття спадщини.
Часом відкриття спадщини є день смерті спадкодавця або оголошення його померлим. Саме з дня відкриття спадщини спадкоємець протягом шести місяців зобов'язаний подати заяву нотаріусу про прийняття спадщини, в разі пропуску цього терміну, він вважається не прийнявшим спадщину. Що дає право на спадкування іншим спадкоємцям за законом (продовження термінів подачі заяву можливо через суд).
2. Місце відкриття спадщини. Місцем відкриття спадщини вважається останнє місце проживання спадкодавця. Якщо спадкодавець мав кілька місць проживання, то спадщина відкривається за останнім місцем реєстрації. Якщо спадкодавець проживав на території іноземної держави, але на території України у нього залишилося нерухоме майно, то місцем відкриття спадщини буде місце знаходження такого нерухомого майна.
Для відкриття спадкової справи, спадкоємцю протягом шести місяців з дня відкриття спадщини необхідно подати заяву нотаріусу про прийняття спадщини. Якщо спадкоємець є нерезидентом, то необхідно звернутися до нотаріуса на території країни перебування, написати заяву, легалізувати (проставити апостиль) і відправити поштою в нотаріальну контору за місцем відкриття спадщини. (До закінчення шестимісячного терміну)
Потім настає етап збору документів, які будуть необхідні нотаріусу для оформлення свідоцтва про право на спадщину.
Як правило це:
- свідоцтво про смерть спадкодавця або інший офіційний документ  що підтверджує смерть спадкодавця;
- заповіт або документ, що підтверджує родинні зв'язки;
- документи на нерухоме майно;
- технічний паспорт;
- архівна інформація БТІ (для підтвердження правовстановлюючого документа);
- при спадкуванні земельної ділянки також необхідний кадастровий номер і
виписка з Державного земельного кадастру;
- картка платника податків в Україні;
- проведення  оцінки нерухомого майна з реєстрацією у Фонді Державного майна України;
- отримання реквізити у Фіскальнії службі України для оплати податків і зборів;
- документи, що підтверджують оплату податків і зборів відповідно до встановленої процентною ставкою.
І завершальний етап - це оформлення свідоцтва про право на спадщину, коли спадкоємець, після закінчення шести місяців, при наявності всіх необхідних документів, спадкоємець звертається до нотаріуса для отримання свідоцтва. На цьому етапі нотаріус перевіряє документи, надані спадкоємцем, наявність арешту, накладеного на нерухоме майно та т. д.

При оформленні спадщини через представника спадкоємець:
1. Отримує консультацію;
2. Отримує попередній розрахунок витрат на оформлення спадщини;
3. Представник готує необхідні документи для оформлення спадщини.
Якщо у вас виникли труднощі на будь-якому етапі спадкування, немає можливості вчасно підготувати документи для  прийняття спадщини, ви завжди можете звернутися до досвідченого юриста по спадковим справам для вирішення вашої проблеми.